چرم

انواع چرم طبیعی کدامند؟ (آشنایی با بهترین چرم طبیعی)

برای این‌که بتوانید چرم اصل مرغوب را از انواع نامرغوب و بی‌کیفیت آن تشخیص دهید، بهتر است ابتدا انواع چرم طبیعی را بشناسید. حتی لازم است اسم انواع چرم طبیعی را بدانید و با انواع شیوه‌های دباغی چرم آشنا شوید. آشنایی با انواع چرم و شناخت ویژگی‌ها، روش تولید و مصارف هرکدام از آن‌ها به شما کمک می‌کند این محصول خاص را از زاویه جدیدی نگاه کنید تا به‌تدریج انواع آن را بشناسید و تشخیص چرم طبیعی از تقلبی برای شما راحت تر شود..

انواع چرم طبیعی که با پوست حیوانات مختلف تهیه می‌شوند

اغلب ما پس از شنیدن نام چرم، پوست دباغی شده یک گاو در ذهنمان تداعی می‌شود. در واقع تصور عموم مردم این است که فقط پوست این حیوان مناسب چرم‌سازی است. این در حالی است که چرم از پوست حیوانات مختلفی تهیه می‌شود.

از جمله حیواناتی که از پوست آن‌ها برای تهیه بهترین چرم طبیعی استفاده می‌شود می‌توان به گاو، گوسفند، گاومیش، شتر، بز، اسب، خوک، آهو، گوزن، کانگورو، مار، تمساح و حتی فیل اشاره کرد.

البته در همه جای جهان بیشتر از پوست گاو، گوسفند و بز برای چرم‌سازی استفاده می‌شود. اما در سال‌های اخیر چرم شترمرغ نیز به جرگه چرم‌ های پرمصرف و ارزان قیمت پیوسته است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در صنایع پوشاک استقبال ویژه‌ای از آن شده است.

در میان انواع چرم طبیعی که از پوست پستانداران تهیه می‌شود چرم گوزن سخت‌ترین نوع چرم است. این چرم علاوه بر این‌که بسیار با دوام است، نرم و سبک بوده و خاصیت بسیار عجیبی از نظر کشسانی بودن دارد. به همین دلایل است که چرم گوزن یکی از گران قیمت‌ترین انواع چرم در جهان است. از این نوع چرم برای تهیه دستکش‌های خاص، لباس های لوکس یا بخشی از تزئینات لباس یا جواهرات استفاده می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *